اخبار مصر اليوم: تداول مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي اعلانات مكتوب عليها “عاوز تنتحر”

مشاهدة
أخر تحديث : الخميس 7 مايو 2015 - 4:31 مساءً
اخبار مصر اليوم: تداول مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي اعلانات مكتوب عليها “عاوز تنتحر”

اخبار مصر «القدس الإخبارية» – تداول مستخدمو موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك” مجموعة صور لإعلانات بأماكن متفرقة بأحياء محافظة إسكندرية، مكتوب عليها “عاوز تنتحر” وأخرى “نفسك تموت”، وكانت أبرز الأماكن التى توجد بها اللوحات هى شارع أبو قير وكوبرى محرم بك. وأثارت الإعلانات حالة من الاستغراب والسخرية بين رواد موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك”، وسخر أحد رواد مواقع التواصل قائلاً:”يمكن دى دعاية لمقابر جديدة ما إحنا فى زمن العجايب” بينما قال آخر:”أكيد إعلان تنبيهى عشان تقليل السرعة والحد من الحوادث والكوارث اللى بتحصل ومحدش بيموت ناقص عمر”.
——–
تعالى انا افهمكم الفكره بتاعت الاعلانات العبقريه دى,,,
دلوقتى انت مصدوم بالعنوان,,,و الناس لاحظت الاعلان و انتبهت ليه و صورته و نشرت صوره على كل الصفحات و الجرايد اتكلمت عن ايه معنى الاعلان او الكلام ده و الكل مهتم ايه اللى ورى الكلام ده و طبعا فيه متخلفين كتير هيقلك مؤامره و الاخوان ورى الكلام ده و الهرى بتاع الجهله,,
بعد ما كل الناس تتكلم عن الموضوع هتلاقيه فى الاخر اعلان اهبل لأى منتج اهبل,,لكن الشركه بتاعت الاعلانات استفادت ان كل الجرايد و صفحات الفيس بوك و الناس خدت بالها من الاعلان و بكده عملت اعلان ببلاش على كل الصفحات و على كل الجرايد و المواقع و البرامج اللى هتحاول تعرف ايه معنى الكلام و بعدين هتقول ايه اللى كان مقصود باليافطه.

كلمات دليلية
رابط مختصر

اتـرك تـعـلـيـق 0 تـعـلـيـقـات

* الإسم
* البريد الألكتروني
* حقل مطلوب

البريد الالكتروني لن يتم نشره في الموقع

شروط النشر:

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

ان كل ما يندرج ضمن تعليقات القرّاء لا يعبّر بأي شكل من الأشكال عن آراء اسرة القدس الإخبارية الالكترونية وهي تلزم بمضمونها كاتبها حصرياً.